Shoppingen London

Smycken från lite olika ställen.. Camden Market, Primarkt och Claire's.
Min fina tavla (eller som ska bli tavla rättare sagt) på superhjältar!!!
Prinsesskronan lär väl inte bli väl använd men min tanke var att ha den på halloween. Och min älskade och saknade body lotion från The Body Shop.
Ed Sheerans nya skiva "X" och två kassar från Primarkt.
Svart (men inte allt för enkel) t-shirt från River Island. Byxor från Primarkt.
Skjorta från River Island och klänning från Urban Outfitters.
Limegrönt linne från New Look och älskade långkavajen (eler vad man kan kalla den) från TopShop.
Jumpsuit från New Look. Jag vek upp benen så den ser kort ut, men det är en lång jumpsuit.
Jeansryggsäck och vit jacka från Primarkt.

Batman tröja och byxor, "Vänner" tröja. Alla från Primarkt.
Linnen Ryan Gosling och Dödsrelikerna (triangeln) från Camden Market. Gryffindor (Harry Potter) från Primarkt.
Trosor och strumpbyxor.

Sådär. Tror jag har fått med allt. Lite mer som en vattenflaska fick jag också med mig hem! ;)

LONDON resan

Nu ska jag ta tag i detta och skriva ett inlägg om mammas och min resa till London OCH även lite bilder.. I know, äntligen! hahaa

Okej, så i tisdags åkte vi. Upp fem på morgonen, bilade upp mot Stockholm Skavsta flygplats och gå genom kontroller, checka in väska och tillslut lyfte vi från marken. Det är en helt otrolig upplevelse at flyga. Det är så fränt!
Vi landade halv tolv, hämta väskor, gå genom kontroller och sedan hitta bussen som skulle ta oss in mot London city. Allt gick jättebra och smidigt. Vi kom 1,5-2 timmar senare och gick av vid Marble Arch. Då började vår första vilsefärd genom staden! Vi gick och gick, frågade taxichauförer "It's close". Ja eller hur.. Tillslut gav vi upp i värmen och åkte taxi och det slutade med att det inte var så långt om vi bara hade följt vägen som vi tänkt från början.. Aja.. Sånt som händer.. Incheckningen på hotellet tog inga tider, vi fick rummet snabbt och ingen information om frukost eller något.. Men det går juh läsa sig till.. Rummet var jättevarmt, inget vi tänkte så mycket mer på... Vi bytte om lite och begav oss sedan ut på stan, för vid halv fem hade vi tid för London Eye. Vi tog vår bokade sightseeing buss, men kan juh medge att det inte är speciellt smart när man har brottom.. Eller vi fick brottom efter ett tag.. Den kör juh lite omvägar och stannar och stannar.. Vi tog vårt förnuft till fånga och gick av vid ett stopp, tog en taxi och träffade världens trevligaste taxichaufför som körde på i för fulla muggar för våran skull! Vi hann... pjuuh!
London Eye var andra gången gillt för mig, första för mamma. Men vilken utsikt det är! Shiit.. En halvtimme senare tänkte vi att mat var en bra idé, så vi satte oss på sightseenbussen och åkte lite runt Tower Bridge och till vår förvåning, tillbaka till London Eye.. Taxi tog vi då och åt världens godaste pizza. Skämtar inte.. Den var fabulous! Vi gjorde "våran egen" modell. Efter proppmäta magar, gick vi en sväng på Primarkt, men gick sedan till hotellet.
Dessa drakar finns lite överallt i London, de är där för att man ska veta när man är i The City of London eller The City of Westminster.
Tower Bridge

Onsdagen var det SHOPPING! Inget ställe har bättre shopping än London, Oxford Street. Det blev besök på Primarkt, New Look, River Island, Claire's med mera. Vi tog en pause och stannade till på en pub och tog oss var sin Guinnes och beställde in tortillachips med ost och pork på toppen med tre olika såser. Så j*vla gott!! Shoppingen fortsatte till sena kvällen. Några tusenlappar lättare och några kg tungare! Mitt favoritplagg är min nyinköpta jumpsuit från New Look. Härlig blå färg med blommor/löv på. Även en långkavaj från River island, mina Harry Potter tröjor och mina ringar. Är meganöjd med ALLT! Annars hade jag juh inte köpt de? ;)
På kvällen åt vi på Steak House, med en jobbig chef och en flörtig servitör.. Men gott var det i alla fall.

Torsdagen var det en båttripp på Themsen som gällde. Det ingick så trevligt i vår biljett från Big Bus, så från London Eye bort mot Tower Bridge hade vi en superduktig guide med lite humor i fickärmen. Vi gick av vid Tower Bridge och tog sighseeing bussen tillbaka till London Eye. Där frågade jag en trevlig kille om lättaste vägen till Camden Market. "Take bus 453 to Marylebone". Och det var vi påväg att göra, bara det att jag glömde bort bussens nummer så springa tillbaka, men han hinner se mig och ropar "4 5 3". hahahaa, kommer fan aldrig glömma det ögonblicket, det har fastnat i min närhinna! När bussen väl kommer har vi inte tillräkligt med låga pengar eller hur vi nu ska säga så vi måste gå och växla. Nästa gång går det lite smidigare. Vid bussens slutstation är vi inte vid Camden, vi är påväg till stationen när mamma tycker att vi ska ta taxi. Så de gör vi. Taxi är kul! Nu träffar vi trevliga taxichauffören nummer två! Han berättade att Camden är Londons största turistattraktion, och det kan jag förstå! Vilket ställe! Första vi gör är att äta lunch. Sedan börjar rundvandringen runt. Det är så bra att det är öppet alla veckans dagar nu och inte bara lördagar. Jag köpte mig en tavla med superhjältar, två linnen (Harry Potter dödsrelikerna och en rökande Ryan Gosling) och örhängen. Tog bussen påvägen hem, gick mellan gatorna och gick förbi John Lennons gamla boende. Dagen avslutades med lite shopping! Såklart.. och macdonalds.

Syns inte jättebra, men det är två lejonhuvud. Förr användes de av polisen och staten för att veta nivån på Themsen. Om lejonet drack vatten skulle London komma att översvämmas. Nu är Themsen så "lugn" att de inte används.

Fredagen tog vi en promenad genom Hyde Park. Besökpte Primarkt en sista gång och köpte mig en skitsnygg jeansväska för 9 pund. Och lite annat smått och gott. Vid ett tiden gick vi tillbaka till hotellet för att hämta våra väskor. Vi tog taxi till Victoria Station och lämnade Londons markt klockan två. Två timmar tog det till Stansted.. Och när vi kom dit var det kö till väskinlämningen, självlart ställde vi oss i fel kö.. Vår tog (jag skojar inte) dubbelt så lång tid som alla andra köer.. Vi åt Burger King, gick till kontrollen och jag blev inte stoppad för första gången när jag lämnar London! Wiiie. Vi drack Starbucks, köpte min saknade bodylotion från Body Shop och sedan var det våran tur att flyga hem. Allt gick väldigt smidigt. Hemma i Sverige igen vid 22.05. Hemma vid 01.30.

Har haft det jättebra, men det är alltid "Borta bra, men hemma bäst". Fast London kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Underbara stad!

Resfeber

Alltid resfeber, om jag så ska upp till Göteborg har jag resfeber! VARFÖR har jag lyckats få denna "åkomma?".. Försöker ta tag i packningen men har inte lyckats nått visare än. Ett plagg i timmen kanske? hahaa. Sen är jag såklart lite nervös. Men det lägger sig direkt imorgon! :D Ska bli så jävla kul! Ska bli skönt med nåra dagars ledighet. Kroppen ömmar en aning, så skönt att vila det lilla som går!
Aja, London. Here I come! :D

Hard work, work

Jag jobbar och står i. Till och med för trött för Örs.. hahaa. Midsommar firades hos morbror Anders och Bettan, med deras vänner från Nässjö. Det var en trevlig och skojig kväll. Resterande av helgen har jag jobbat och stått i. Pratade med en tjej på jobbet idag som hade varit på språkresa till Malta (läste engelska) och ska nu i slutet av augusti till Miami! Inte lite avis.. Jag är så sjukt sugen på att dra iväg!. Får se vad tiden utvisar!

Kollat färdigt på "Gossip Girl" har jag precis gjort också. Väldigt bra serie faktiskt, men även glad att den är slut. Nästa projekt blir att se vidare på "True Blood". En serie i taget! Sakta men säkert..

Ed Sheeran ska även ha släppt sin nya skiva, (vet inget om Sverige), men några låtar finns på Spotify. Helt OK. Har inte lyssnat så flitigt så ska egentligen inte utala mig ännu.

En jobbdag kvar, sedan blir det London på tisdag!! :D Ska bli så j*vla kul!

Puss och kram, skumbanan.
/Desireé

Tiden sen sist

Förra veckan var det mycket igång. Vi var iväg på en cykeltur med klass fem hem till en av eleverna i onsdags. Det erbjöds bad, hamburgare, fotboll och mycket skratt. På torsdagen var det avslutning i kyrkan och bygdegården. Efter nio kom Hanna till mig. Vi pratade lite innan vi gick och la oss. I fredags åkte vi iväg tidigt till Stockholm och var uppe lite efter tolv. Hotellrummet låt på tionde våningen och hade panoramautsikt över Stockholm. Vi gick ut på stan i stormen och åt kinabuffé. Mmmh. Vi åkte hem skapligt till hotellet och drack vin, åt popcorn och kröp ner i sängen för lite tvmys. Lördagen var det stan som gällde. Lite affärer, kaffe och donken innan vi åkte och gjorde iordning oss för konserten, One Direction. Först var det förbandet 5 seconds of summer från Australien. De rockade loss, publiken kändes inte jätte engagerad! Det var riktigt kyligt på kvällen, tyvärr. Men man fick upp pulsen sen när 1D kom ut på scen.Det var en riktigt roligt kväll, dock lite besviken på ja, två i bandet. Den ena känndes mest som han bara ville av. Men hade underbar kväll och kommer definitivt se dem igen, men då blir det golvplats! Det var lite smått kaos när man skulle hem men efter tolv var vi hemma!
Söndagen gjorde vi inte så mycket, expresso house och sedan hemåt med One Direction musik hela vägen hem.
Tack för denna helg Hanna, hade dunderkul! :D
Igår (måndag) jobbade jag, sedan på kvällen åkte vi hem till en kollega från skolan. God mat och otroligt fin miljö. Även kul att träffa dem igen!

/Desireé
(Bilder från Hanna, virensiris.blogg.se)

Tis

Tisdag. Lyssnar på One Direction och försöker få min hjärna lite smörjd med kaffekick. Men fortfarande lika seg.. Bara FYRA dagar kvar till 1D, ja, jag ser fram emot det som sjutton! Roliga är barnen på skolan, de påminner mig även varje dag om hur många dagar det är kvar. Så glömmer det inte direkt heller.. Bara två dagar tills skolavslutningen, shit vad fort det har gått!

Idag ställde en av barnen, åtta år gammal, frågan; "Desireé, kommer du någonsin skaffa pojkvän?" Vad svarar man? hahaa, i mitt fall svarade jag att jag är kräsen, och då fick jag även förklara vad det var. Barn är underbara ibland.

Och det är exakt en vecka en jag skrev och har inte varit ledig en enda dag sen dess. Men cash tjänar jag! Jag har börjat spela Sims 3 igen, mitt sätt att koppla av. Har även sätt två filmer "The Butler" och "12 years of slave". Butler rekommenderar jag, den andra oxå men den var lite seg och lång.. Jag har gått, druckit vin, läst bok och smashat min arm rakt in i dörren. Fortfarande väldigt öm och svullen två dagar senare. Aj.. Sen har världens bästa hund fyllt år på nationaldagen (6/6) och han fick massa packet så han blev dålig i magen. 13 år fyllda, 98 i människoår.
Jag har klippt mig lite idag hos en kollega. Jättenöjd, och nu känns det inte som en mössa på huvudet längre! Har även varit hemma hos klass 5:s lärare och ätit vofflor, jag gjorde dem.

Hejdå

3/6-14

• 9 dagar kvar innan skolan slutar, 5 jobbdagar! (SHIT!)
  • 10 dagar kvar till jag får träffa min kära kompis Hanna igen.
  • 10 dagar till Stockholm.
  • 11 dagar kvar till One Direction!!
  • 3 veckor kvar till London!
Har mycket att se fram mot i sommar! Massa skoj ska göras i juni, men kommer juh även jobba en hel del!
Jag är helt slut idag, länge sedan jag var så slut! Imorgon är jag ledig så lite sovmorgon får jag.
Frödinge Skola

Hej

Whats up*?

Själv är jag helt slut. Här har man ledigt en dag, i torsdags, annars har jag jobbat. Fredags på fritids, lördag och söndag har jag städat. Alltså,, får se hur sne jag kommer vara efter den här sommaren! hahaaa. Det är okej att säda ett tag, men att städa i fem timmar om dagen, det tar på krafterna! Men jag har juh inte bara städat..
I fredags kom världens bästa Hanna hem till mig. Efter en pratstund hemma åkte vi till Hultsfred för "This is Hultsfred". Deras festival. Superbra sällskap annars var det väl inget att huta över. Men vi var där av en anledning, och det för att se The Royal Concept. De var grymt bra! Får lyckorus bara av tanken! Efter deras otroliga framträdande bar det hemåt igen. Hanna körde hem sent på natten. Men kul dag! :)

Imorgon blir det läkarbesök och sedan jobb t

Bild snodd av Hanna.. (Är för lat för att ladda upp)